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    Google lancia The Matchup: si punta a cambiare la fruizione delle notizie!

    Non so se avete letto questo. Ovvero il lancio sul blog di Google di The Matchup

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    Google lavora da anni al giornalismo locale, lo sostiene. Sia per sostenere se stesso sia per il mercato. Ma la digitalizzazione rende difficile molte cose se non la sai fare.

    Vi condivido alcuni passi importanti:

    Here’s how The Matchup works: Initially, when reading about an upcoming game on your hometown news site, you will read stories from the opposing team’s local site too. If you want to read stories from the opposing team’s site, you won’t have to subscribe to their local news outlet to do so. We’re achieving this by using AMP, along with a framework from our friends at Distributed Media Lab.

    Grazie ad AMP (non siamo nemmeno a dirlo).

    The site will be free to anyone with a subscription to a participating local news site—and that will be the only way to access the wealth of information at The Matchup. You’ll be able to follow specific teams, leagues and players with a customized daily dashboard.

    In pratica si può collaborare e si può creare la propria dashboard.

    Questo credo sia interessante.

    Now, with a single subscription to a hometown news site, subscribers can access sports coverage from local beat writers who know the teams best. And we hope that other avid sports fans will join us by subscribing locally.

    This is an unprecedented collaboration between local media companies big and small

    Quindi hanno trovato un accordo con grandi e piccoli.

    Chissà come finirà, ma di sicuro ne vedremo delle belle e per noi sarà un grande osservatorio.

    Anche se gli Stati Uniti e il Canada non sono l'Italia, dove gli abbonamenti ai giornali li ottieni perché fai contenuti di alta qualità, qui siamo ancora al clickbait.

    🙂