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"Reputation": Google ne parla nella sua guida SEO
Salve a tutti. Attivando la nuova versione degli strumenti webmaster di google mi sono imbattuto in questa guida.
http ://w ww.google.com/webmasters/docs/search-engine-optimization-starter-guide.pdf
A pag. 18, affrontando il tema dei nofollow, google parla esplicitamente di "reputation", voi cosa ne pensate?
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Metto qui il testo in inglese:
**Be aware of rel="nofollow" for links **
Setting the value of the "rel" attribute of a link to "nofollow" will tell Google that certain links on your site shouldn't be followed or pass your page's reputation to the pages linked to. Nofollowing a link is
adding rel="nofollow" inside of the link's anchor tag.When would this be useful?
If you link to a site that you don't trust and don't want to pass your site's reputation to, use nofollow. If your site has a blog with public commenting turned on, links within those comments could pass your reputation to pages that you may not be comfortable vouching for.
Blog comment areas on pages are highly susceptible to comment spam. Nofollowing these user- added links ensures that you're not giving your page's hard-earned reputation to a spammy site. Many
blogging software packages automatically nofollow user comments, but those that don't can most likely be manually edited to do this. This advice also goes for other areas of your site that may involve user-generated content, such as guestbooks, forums, shout-boards, referrer listings, etc. If you're willing to vouch for links added by third parties (e.g. if a commenter is trusted on your site), then
there's no need to use nofollow on links; however, linking to sites that Google considers spammy can affect the reputation of your own site. The Webmaster Help Center has more tips onavoiding comment spam, like using CAPTCHAs and turning on comment moderation.A comment spammer leaves a message on one of our news posts, hoping to get some of our site's reputation Another use of nofollow is when you're writing content and wish to reference a website, but don't want to pass your reputation on to it. For example, imagine that you're writing a blog post on the topic of comment spamming and you want to call out a site that recently comment spammed your blog. You
want to warn others of the site, so you include the link to it in your content; however, you certainly don't want to give the site some of your reputation from your link. This would be a good time to use
nofollow.Lastly, if you're interested in nofollowing all of the links on a page, you can use "nofollow" in your robots meta tag, which is placed inside the <head> tag of that page's HTML. The Webmaster Central
Blog provides a helpful post onusing the robots meta tag. This method is written as <meta name="robots" content="nofollow">.
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Vista la crescente importanza dei link a tema, dei link inseriti in un testo coerente, da domini con trust e quindi affidabili io farei questa considerazione:
Ci posizioniamo bene
- se la gente parla di noi => link popularity;
- se gente affidabile parla bene di noi => trust;
- se la gente parla di noi in riferimento alla nostra specifica attività => link a tema.
Penso che il concetto di *reputazione *possa essere spiegato in questo modo. Che ne dite?
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@fortunecat said:
Ciao e scusate se posto il mio parere da novizio, ma che ne diresti invece di questa spiegazione?
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Se la gente parla di noi => link popularity;
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Se la gente parla genericamente di noi => back link;
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Se gente affidabile parla bene di noi => trust;
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Se la gente parla di noi in riferimento alla nostra specifica attività => link a tema.
Credo sia più corretto, la link popularity non è un concetto generico? Mentre back link, trust e a tema sono un sottoinsieme :)..
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Se si parla di link trovo corretto ciò che dice point0, se si parla di "reputazione" in generale non dimentichiamoci che grazie alla geo-localizzazione anche avere soltanto il nome del proprio sito o società porta miglioramenti (mi vengono in mente ad es. le recensioni di hotel), soprattutto ora che si cominciano a vedere nelle serps i primi riferimenti a pagine su FB.
ste